Pij mleko, unikniesz cukrzycy
|
| dodano: 23/07/2007 00:14 • komentarze: 0 • odsłony: 900 • kategoria: Medycyna/Człowiek • dodał: Simon |
Wypijanie codziennie pół litra mleka zmniejsza zagrożenie zespołem metabolicznym i chroni mężczyzn przed cukrzycą oraz chorobami serca - informuje "Journal of Epidemiology and Community Health".

O zespole metabolicznym mówimy wtedy, gdy u danej osoby występują co najmniej dwa z problemów takich jak: podwyższone ciśnienie tętnicze, podwyższony poziom glukozy we krwi, podwyższony poziom insuliny, podwyższony poziom tłuszczu we krwi i otyłość.
Naukowcy z University of Cardiff przez 20 lat prowadzili badania na 2375 mężczyznach w wieku od 45 do 59. Analizy ujawniły, że występujący u nich zespół metaboliczny zwiększał ryzyko zgonu o 50%, zaś cukrzycy - aż czterokrotnie.
Okazało się jednak, że zespół metaboliczny był o 62% rzadszy w przypadku mężczyzn wypijających minimum pół litra mleka dziennie, zaś o 56% rzadszy w przypadku spożycia innych produktów mlecznych. Ogólnie, im więcej produktów mlecznych spożywali mężczyźni, tym rzadziej występował zespół metaboliczny.
Zgodnie z zaleceniami ekspertów w dziedzinie żywienia, dorosła osoba powinna spożywać 2-3 porcje produktów mlecznych dziennie. Porcja odpowiada na przykład kubeczkowi jogurtu albo kawałkowi sera żółtego wielkości pudełka od zapałek.
źródła: PAP / wp.pl / fot. JupiterImages / EAST NEWS |
Aby mieć możliwość komentowania, musisz być zalogowany. Nie masz konta?
Zarejestruj się!